Fodrászhoz mentünk Phuketen - avagy amikor a hóhért akasszák
2015. április 16. írta: 2travelers

Fodrászhoz mentünk Phuketen - avagy amikor a hóhért akasszák

Ezúttal  Thaiföldre, Phuket szigetére kalauzollak el benneteket. Az már a címből is kiderülhet, hogy ezúttal nem fog ez a kis kaland olyan pozitívan zárulni, mint az előző esetben.

img_9136.JPG

Ezúttal a csodálatos Phuket szigete az úticél

 Az eredeti terv szerint a fővárosban, Bangkokban mentem volna el fodrászhoz, de addig-addig halogattam a dolgot, amíg az utolsó napon, mire odajutottam volna, már nem tudott a kedves fodrász időpontot adni. Tegyük hozzá, hogy a szalon legalább éjfélig nyitva tart, ezért is gondoltam, hogy csak beférek valahova, de viszont este már a fodrász a szomszédos masszázsszalonban is dolgozik, illetve a bolt elé kipakolt több tucat farmert is árulja a hajvágás mellett–feláltva az éppen nem dolgozó masszőrlányokkal-,  attól függően, gondolom én, hogy éppen miből tud egy kis pénzt összeszedni. Ez a multifunkcionalitás az európai ember számára kissé furcsa lehet, de ott teljesen természetesnek tűnik.  Lényeg a lényeg, hogy a nyelvi nehézségek ellenére is hamar kiderült, hogy itt hajvágás nem lesz aznap, ellenben mehetek masszázsra a szalon felett levő lakásba, ha épp ráérek-ahol egy magyar szemmel nem túl tisztának mondható szobában vagy tíz matrac hevert egymás mellett, a plafonról lelógatott függönyökkel elválasztva. Ha már ott voltam, kipróbáltam, és azt kell, hogy mondjam, hogy életem egyik legjobb thai masszázsa volt. De viszont a hajvágás így a következő állomásra, Phuketre maradt.

img_9132.JPG

 

img_9129.JPG

A bangkoki fodrászat és az említett esti farmerárusítás, mint melléktevékenység

A trópusi sziget Budapesttől több, mint 12 ezer kilométerre, az Andamán-tengerben fekszik.  Ezt a tényt csak érdekességként említem, ugyanis személy szerint én erről a tengerről ennek előtte még sose hallottam. A sziget nagyon kedvelt és népszerű a turisták körében, így nem annyira elmaradott, mint a Fülöp-szigetek, amelyről az előző blogbejegyzésemben olvashattatok.

img_9122.JPG

Phuket igazi turistaparadicsom

A szalonok berendezése, ha nem is túl elegáns minden esetben, azért igyekszik a az európai és főképp orosz turisták számára vonzó lenni- ugyanis belőlük van a legtöbb Phuketen.  Az ingyenes wifi  például egy remek vendégcsalogató eszköz, nagy betűkkel kiirva a szalon bejáratára. A felszereltség is elfogadható, például itt már fodrászollóval dolgoznak, nem papírvágóval, mint Boracay-on.

img_9135.JPG

Patong tengerpartja nagyon népszerű az idelátogató turisták körében


Na de kezdjük az elején. Egy Patongon, Phuket egyik legfelkapottabb részén található is szalonra esett a választásom. Itt is keringtem napokig a fodrászat körül, mint egy keselyű, ugyanis akár délután kettőkor, akár este tizenegykor jártam arra, mindig volt vendég, és azért a nyaralásomat nem szívesen töltöttem volna várakozással, míg az ott dolgozó egyetlen szem fodrász befejezi az éppen aktuális munkáját – ami leginkább valamiféle afrofonás vagy hajfonat volt a turisták számára. Ellentétben a várakozásaimmal – és Budapesttel –itt nem található minden méteren egy fodrászat, elég nehéz volt belefutni egy szalonba. Természetesen az üzlet masszázsszalonnal van egybekötve, ez úgy tűnik alap.

img_9128.JPG

A masszőrlányok csalogatják a vendégeket mind a fodrászatba, mind pedig a masszázsszalonba

Egyik délután végre szabad volt a fodrász, aki amúgy egy negyven körüli kedves és nagyon vagány csaj volt, hatalmas platform cipőben. Nyelvi nehézségek itt is támadtak, de próbáltam elmagyarázni mi járatban vagyok. És azt is, hogy csak a hajam végéből szeretnék egy centit vágatni.  Ez az egy centi a hajvégből olyan nekünk mint a vörös posztó, tudom én, de miután növeszteni szerettem volna a hajam, gondoltam hogy most csak ennyit áldozok be. Hajmosótál persze sehol, ez úgy látszik valami ázsiai szokás- itt legalább később megtaláltam hátul a masszázsszalonban.  De mosás nélkül olcsóbb a vágás, a legtöbben úgy kérik, tudtam ezt meg  –amúgy nem keveset fizettem, itt már turistákhoz mérik az árakat, kb. háromezer forintnak megfelelő összeget, ami  Thaiföldön azért elég borsos árnak számít.  Na ha mindenki úgy kéri, akkor én is, gondoltam, amúgy is ha kiteszem a lábam, két perc alatt összeizzadom a hajam.

 

img_9130.JPG

A szalon és mögötte a masszázsra kialakított rész

Hajvágás közben próbáltama fodrászt  faggatni, hogy hogyan is tanulják ott a szakmát. Meglepő módon azt mondta, hogy mindössze kb. három hónapot járt iskolába és a gyakorlatban tanulta meg inkább a szakma fortélyait. Erre a három hónapra mégegyszer visszakérdeztem, de úgy tűnt hogy jól értettem.  Azt is megtudtam, hogy a legtöbb vendége turista, és leginkább afrofonásokat, ilyen-olyan hajfonatokat kérnek a nyaraláshoz, illetve hogy ő mindig ilyen magassarkú cipőben dolgozik-amire én személy szerint képtelen lennék. Őt is érdekelte természetesen, hogy én hol és hogyan tanultam, hogyan megy a fodrászat Magyarországon. Arra a kérdésemre, hogy ha valamilyen terméket kéne ajánlania, amit bátran ajánlhatnék az otthoni vendégeimnek is, egy avokádós olajat mutatott, amitől egészséges és fényes lesz a haj- ezt a képen is láthatjátok.  Csak egy kis szösszenet, hogy beszélgetés közben a masszázsszalonból előkerülő ladyboy kínált frissítőval, és jött oda hallgatni,hogy miről is van szó.

img_9134.JPG

A fodrász által ajánlott avokádós hajápoló

 

 

img_9133.JPG

Hajvágás közben

Viszont annyira belemerültem az eszmecserébe, hogy  nem is figyeltem, hogy a hajammal mi történik, így mire elkészült a frizurám, körülbelül tíz centivel lett rövidebb, elől lefelé hosszabodó fazonra vágva,nulla kipuhítással, és a hátuljáról akkor már nem is beszélek. Nagyon örültem, hogy ő kiélte a kreatív hajlamait rajtam, csak nem tudom a az egy centiből hogy jutottunk el idáig! Mindenestre a fodrászom nagyon meg volt elégedve a végeredménnyel, még meg is kérdezte, hogy ugye Budapesten is így vágnak hajat- hát erre már nem tudtam érdemben válaszolni, szerintem van, aki igenJ Amúgy pedig szépen dolgozott, csak a végeredmény volt számomra egy picit sokkoló.  Még jó, hogy nem vagyok egy idegeskedő típus, a hajam majd megnő, és miután itthon már egy kicsit belejavítgattunk, a frizura se annyira rossz. 

img_9131.JPG

 

A végeredmény

Addig is növesztem a hajam, és remélem hogy a következő utazás és hajvágás alkalmával- ami amúgy New York-ban lesz esedékes- nem tíz centit tüntetnek el megint a hajamból, mert lassan nem marad semmi, és nem fogok tudni nektek miről írni!

Kövess Facebookon is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről, érdekességekről!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszatokavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr627370840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása