Fodrászhoz mentünk a Fülöp-szigeteken
2014. szeptember 02. írta: 2travelers

Fodrászhoz mentünk a Fülöp-szigeteken

Szeretnétek megtudni, hogy külföldön hogyan dolgoznak a fodrászok? Érdekelnek a távoli országok, kultúrák, szokások, esetleg szeretnél érdekességeket megtudni a fodrászszakmáról? Profi fodrász vagy laikus érdeklődő vagy? Mindegyik esetben jó helyen jársz!
Minden hónapban más-más országban látogatok el fodrászhoz, és gyűjtök személyes tapasztalatokat, érdekes információkat és tippeket, melyeket itt a blogban osztok meg Veletek, természetesen képekkel illusztrálva.
Elsőként a távoli Fülöp- szigetek egy fodrászszalonjába szeretnélek elkalauzolni titeket. Boracay szigete a fővárostól, Manilától több mint 300 kilóméternyire fekszik, tehát repülővel onnan még egy óra út. A trópusi sziget mindösszesen 7 km hosszú, fehér homokos tengerpartjai a türkizkék tengerrel és a pálmafákkal egyszerűen csodálatosak.  De ne gondoljunk semmiféle luxusra, a világmárkák csillogó üzletei ide még nem jutottak el, autók sincsenek a szigeten,  csak a nagyobb szállodáknak van egy-egy kisbusza.

Kövess Facebook-on hogy ne maradj le a további bejegyzésekről, érdekességekről , illetve a ha szeretnél egy ingyenes hajvágást nyerni!


Az idelátogatók számára Boracay maga a földi paradicsom, de ha egy utcával beljebb sétálunk a tengerparttól az úszómedencés szállodák mögé, má igencsak szembetűnő, hogy a helyiek nagy szegénységben élnek. Ennek ellenére nagyon kedves, barátságos  és segítőkész emberek.

phoaato 4.JPG

Ebben az utcában található a fodrászat

pyaahoto 5.JPG

Boracay tengerpartja -elég éles a kontraszt, ugye?

Szeretnél még többet megtudni Boracay-ról? Olvass tovább erről a mesés szigetről a másik blogomban:

 

 Az utcán sétálva először egy borbélyüzletet láttam meg, a szabó és a közért között. Mint ahogyan a képen is láthatjátok, itt a berendezést nem gondolták túl. A nyitott kis házikóban üldögélt a borbély feltehetőleg a családjával, és tévét nézett, az üzlet közepén pedig egyetlenegy darab szék várta a kedves vendéget.  Nálunk ugye nem pontosan így néz ki egy férfi fodrász szalonja!

 pffffhoto 3.JPG

Családi idill a borbély szalonjában

phosssto 2.JPG

A borbély szalonja a közért mellett


Innen sajnos tovább álltam, ugyanis női fodrászt kerestem. Nem sokat kellett sétálni, találtam is egy szalont, ami ugyan ennél egy fokkal jobban festett, viszont tömve volt helyiekkel. Tudni kell, hogy itt a Fülöp-szigeteken általában egész jól beszélnek angolul, de pechemre sikerült egy olyan fodrászatot választanom, ahol alig értettek valamicskét angolul.  Ennek megfelelően nem is akartam bonyolítani a dolgot, mindössze a hajam végéből szeretem volna vágatni két-három centit. Megalkudtunk az árban a főnökkel, aki a pénztárnál üldögélt, körülbelül 900 Ft-nyi  peso-ért fog elkészülni a frizurám. Ez ott drágának számit, dehát a fejemre van írva hogy turista vagyok, nem volt pofám vitatkozni.
Jött is a fodrászom, egy fiatal srác, szintén elég hiányos angol tudással. Amint a székbe ültem, a többi ott dolgozó szabályosan sorbaállt a székemnél, és mindegyikük a saját szolgáltatását kínálta hajvágás utánra. Jött pedikűrös, manikűrös, még masszőr is. Aki nem kínált semmit az is odajött megnézni hogy hogy került ide egy szőke külföldi hajvágásra.

phqqoto 3.JPG

Nagy az érdeklődés a fényképek iránt :)

A szalon berendezése átlagosnak mondható, de nagyon picike és zsúfolt volt. Ami érthetlen volt számomra, az a mosdótálak hiánya. Egy sem volt belőle az üzletben! Fel nem fogtam, hogy hol mosnak hajat, de esetemben ezt nagyon trükkösen megoldották- az izzadságtól nedves hajamat szépen megszárította a fodrász-mosás helyett! Na itt már kezdtem meglepődni egy kicsit. De figyelemmel kísértem a többi vendéget is, úgy látszik itt ez volt a bevett gyakorlat, mindenki mosson hajat otthon vagy ahol akar. Amit végképp nem értettem, hogy elvileg hajfestést is vállaltak, azt vajon hol mosták le?! Szerettem volna ezt megkérdezni, de sajnos nem értették, amit mondok, így erre a rejtélyre nem derült fény.
Fodrászomról kiderült, hogy fiatal kora ellenére már 10 éve ebben a szalonban dolgozik, és itt is tanult- a fodrásziskola szó hallatán amúgy értetlenül nézett, és mutogatta hogy  ő itt az üzletben tanult, és kész. Nem is feszegettem tovább a témát, hagytam hogy megszárítsa a szétizzadt hajamat, szép egyenesre, körkefével. A következő meglepetés a pici kék nálunk százforintos boltban kapható műanyag fésűn és a sárga műanyag nyelű olló láttán ért- amiről én egyből egy papírvágó ollóra asszociáltam. A dolog akár vicces is lenne ha nem épp a saját hajamat vágattam volna.

phoqqto 2.JPG

Az ominózus olló


Nos, a fodrász becsületére legyen mondva, hogy levágta a kért 2-3 centit szögegyenesre a hajam végéből, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Itt a bizonyíték, hogy nm kellenek a méregdrága, puccos ollók, és az ilyen-olyan fésűk, aki tud az tud. A hajvágás ezekkel az eszközökkel is hibátlanra sikerült.

photaaaao 5.JPG

Amikor a hóhért akasszák...

 Hajlakkot ugyan szoktam kérni hajvágás után a hajamra, de az üzletben fellelhető két flakon nagyon úgy dönt, hogy csak dekorációs célokat szolgál egy magas polcon, ezért erről letettem. Hajvágás után még fotóhoz is pózolt a kedves fodrászom, ezt a képet is láthatjátok itt alább.

phqqoto 1.JPG


Összességében pozitiv a tapasztalatom, pedig először egy picit tartottam attól, hogy feláldozzam a hajat a blogirás oltárán egy fülöp-szigeteki fodrászatban, ahova fehérember valószínűleg szökőévben egyszer jár, de örülök hogy megtettem!

Kövess Facebook-on hogy ne maradj le a további bejegyzésekről, érdekességekről , illetve a ha szeretnél egy ingyenes hajvágást nyerni!

https://www.facebook.com/sylviahairstylist1

  

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszatokavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr296657529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása